czwartek, 26 lutego 2015

Sałatka z kaszą jaglaną, porem, jajkiem i korniszonem

Szybko, prosto, zdrowo i smacznie... takie przepisy lubię najbardziej! I o to chodzi! Ostatnio zabrakło mi kaszy jaglanej w domu i ciągle nie miałam możliwości jej kupienia. Aż do wczoraj:) Od razu wzięłam się za coś, czemu nie będę musiała poświęcić zbyt wiele czasu, a co zaspokoi moje zapotrzebowanie na kaszę jaglaną. Wyszła więc sałatka:) Bogata w wartościowe składniki odżywcze. Zapraszam!


Od małego uwielbiałam robioną przez moją mamę sałatkę z pora. Nie przepadałam za jego smakiem po obróbce termicznej, natomiast na surowo jego ostrość bardzo mi pasowała. Niestety sałatka ta oczywiście podawana była z majonezem, a ja od dłuższego już czasu go nie jadam. Dla mnie majonez kielecki był pyszny w smaku, ale z czasem zaczęło mi przeszkadzać to, że stawał się on dominującym składnikiem moich ulubionych sałatek. Dlatego mama już go często rozrzedza jogurtem naturalnym, przez co dostarcza się mniej kalorii, a więcej lepszych właściwości. Jednak ja nie kupuję majonezu, dlatego staram się tworzyć inne jego zamienniki. Nie twierdzę, że poniższy sos może konkurować ze smakiem sklepowego majonezu, ale jest zdrowszy, a jego niewielka ilość wyciąga tylko delikatnie smaki poszczególnych składników sałatki, aniżeli je przytłacza. 

Będąc w Niemczech chyba po raz pierwszy kupiłam pora. Jest on najczęściej pakowany po kilka sztuk, co zawsze mnie hamowało przed jego zakupem. Ale już od dawna miałam na niego ochotę, więc znalazł się w moim koszyku. Jest niezwykle zdrowy, więc nie zapominajcie o tym warzywie!

Por ma niewiele kalorii (24kcal w 100g), jest bogatym źródłem witaminy A, E, C i witamin z grupy B, zawiera wapń, fosfor, potas, sód, żelazo i siarkę, przyczynia się do obniżania poziomu cukru i złego cholesterolu we krwi oraz ma działanie odtruwające. Należy jeść nie tylko białą część, ale i zieloną. Zielona jest równie wartościowa, tylko ostrzejsza w smaku.



SKŁADNIKI:

100g ugotowanej kaszy jaglanej
80g pora
1 ugotowane jajko
3-5 małych korniszonów

1 łyżka jogurtu naturalnego
1 łyżeczka oliwy z oliwek
1/2 łyżeczki musztardy dijon
1 łyżeczka octu jabłkowego
pieprz, sól himalajska do smaku


PRZYGOTOWANIE:

Kaszę dokładnie opłukujemy i gotujemy na małym ogniu przez około 15-20 min. Jajko gotujemy na twardo. W tym czasie myjemy pora i część zieloną odcinamy. Część białą, ogórki i ugotowane jajko kroimy na małą kosteczkę. Następnie przygotowujemy sos. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą (może się okazać, że po wymieszaniu z sałatką, będzie dla kogoś taka ilość sosu niewystarczająca, wtedy można jego ilość podwoić). Ugotowaną kaszę dorzucamy do pozostałych składników, zalewamy sosem, mieszamy i gotowe!:) 





Smacznego!


A czy Wy macie też jakieś swoje ulubione przepisy na sałatki z porem?

Zdrowa przekąska

1 komentarz :

Dziękuję ślicznie za odwiedziny!
Jeśli spodobał Ci się post, to z przyjemnością o tym przeczytam:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...