czwartek, 26 listopada 2015

Zdrowa gorąca czekolada do picia | bez cukru, dietetyczna, pyszna

Nigdy nie rozumiałam zachwytu nad gorącą czekoladą pitną z górą bitej śmietany i masą przeróżnych dodatków w postaci syropów, polew i innych kalorycznych bajerów. Tak jak jeszcze rozumiem uwielbienie dla samej czekolady, tak dla tej pitnej, robionej w tradycyjny sposób, z dodatkiem kremówki, mleka, cukru i innych dodatków, nie do końca. Jest słodka, muląca i tłusta. Ale wiem, że ma wielu zwolenników:) Ciekawe też, ilu z Was, z wygody, braku czasu, czy też innych powodów, lubi sięgnąć także po gotowca, czyli czekoladę w proszku... Już na Facebooku pisałam dzisiaj o moim przerażeniu, kiedy przeczytałam skład przypadkowo znalezionej czekolady instant znanej firmy... Można się załamać! Z tego też powodu, postanowiłam zrobić sama czekoladę na gorąco w wersji lekkiej, zdrowej i odżywczej. I uwierzcie lub nie - wcale nie potrzeba wielu składników, aby taką czekoladę do picia przygotować samemu w domu. 
Często się mówi, że czekolada pitna to wielka bomba kaloryczna. Owszem. Szczególnie gdy robiona jest z czekolady mlecznej. Mój przepis jednak opiera się na samym mleku, czekoladzie gorzkiej i kakao. Mimo iż pozbawiony jest kremówki, bitej śmietany i innych cudeniek, wychodzi z niego wyjątkowo smaczny, zimowy i rozgrzewający napój, a do bomby kalorycznej to mu bardzo daleko:) Kto zatem się skusi?:) 



SKŁADNIKI:
(na jedną większą lub dwie mniejsze porcje)

30g czekolady gorzkiej 85%
2 łyżeczki kakao niesłodzonego
1 szklanka (300ml) mleka 1,5%
szczypta soli himalajskiej 
szczypta cynamonu, chili, imbiru
odrobina esencji waniliowej i stewii
1 łyżeczka ksylitolu 


PRZYGOTOWANIE:

Mleko postaw na mały gaz i dodaj czekoladę w kawałkach.
Gdy się rozpuści, dodaj kakao. 
Gotuj na małym ogniu (tak aby nie doprowadzić do wrzenia) cały czas mieszając. 
Po chwili dodaj przyprawy i trzymaj na małym ogniu tak długo, aż całość odrobinkę zgęstnieje.
Jeśli chcesz mieć mniej płynną, a bardziej gęstą konsystencję, daj mniej mleka, lub więcej czekolady. 





P.s. Ja jestem strasznym zmarzluchem, więc coś czuję, że ta czekolada zagości u mnie troszkę częściej niż dotychczas:P Jest pyszna i idealna na jesienno-zimową chandrę;D 

15 komentarzy :

  1. Uwielbiam czekoladę, ja na pewno się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna i zdrowa czekolada, tego nam trzeba! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam gorącą czekoladę! Chętnie spróbuję i tej, chociaż mam już swoją ulubioną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gorąca czekolada nie musi być zdrowa ponieważ musi być po prostu smaczna. Dlatego ja zawsze lubię przygotowywać desery z czekolady z przepisów https://wkuchnizwedlem.wedel.pl i nie interesuje się zbytnio czy będą to smakołyki fit czy nie. Po prostu dobrej jakości czekolada sama się obroni.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Generalnie czekolada jest bardzo zdrowa i warto ją włączyć do diety. Najzdrowsza to jest ta bez cukru

    OdpowiedzUsuń
  10. Pycha na pewno zrobię dzieciom

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za odwiedziny!
Jeśli spodobał Ci się post, to z przyjemnością o tym przeczytam:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...