czwartek, 12 listopada 2015

Słodki mus dyniowo-jaglany z wanilią | bez cukru, wegański, bezglutenowy

Kolejny sposób na przekąskę w ciągu dnia! Jeśli chcesz zjeść smaczny, zdrowy i wartościowy podwieczorek lub deser, sięgnij po mus, który pozbawiony jest białego cukru, a mimo to osładza zmysły:) Póki jeszcze mamy dostępną dynię na sklepowych półkach, warto po nią sięgać i używać do czego się tylko da! Jest na tyle naturalna i "elastyczna w smaku", że dopasuje się do każdego dania. Na słodko i wytrawnie. Na śniadanie, obiad i kolację. Do kawy, herbaty, czy napoju alkoholowego. Dla dziecka i dorosłego. Dla każdego! Ja dynię uwielbiam nie tylko za jej smak, ale także i za jej właściwości. Poza tym sam widok sprawia, że ciężko po nią nie sięgnąć. Jak myślę o jesieni, to od razu widzę kremy, zupy, gulasze, ciacha, i inne korzenno-rozgrzewające cuda z jej udziałem:)
Tak więc... (moja pani profesor z języka polskiego zawsze powtarzała: "NIGDY nie zaczynaj zdania od "Tak więc") zapraszam po zdrowy i odżywczy deserek:)


SKŁADNIKI:
 (na jedną porcję)

3 łyżki kaszy jaglanej
3-4 łyżki puree dyniowego
4-5 łyżek mleka 1,5% (lub mleka roślinnego dla wegan)
stewia (100%)
1/2 łyżeczki zmielonej wanilii (lub ziarenka z laski)

orzechy laskowe
gorzka czekolada (wegańska dla wegan)
listek mięty (do dekoracji)



PRZYGOTOWANIE:

Dynię (u mnie hokkaido) umyć, wydrążyć miąższ, pokroić na kawałki 
i albo upiec w piekarniku, albo ugotować (ja ugotowałam). 
Miękką dynię razem ze skórą zmiksować na puree. 
W tym samym czasie, w osobnym garnuszku, ugotować kaszę jaglaną (uprzednio dobrze jest ją uprażyć i przepłukać conajmniej dwukrotnie, aby pozbyć się goryczki). 
Ugotowaną kaszę zmiksować, połączyć z dynią, mlekiem i wymieszać. 
Dodać odrobinę stewii i wanilię i spróbować. 
Jeśli i smak i konsystencja odpowiadają, to wystarczy jeszcze zetrzeć połowę kostki gorzkiej czekolady (minimum 70%), podprażyć orzechy laskowe i razem z listkiem świeżej mięty ozdobić mus. 
Podawać można w małych słoikach jeszcze ciepłe albo schłodzone. 
SMACZNEGO!


6 komentarzy :

  1. Odpowiedzi
    1. No to miło mi, że trafiłam w gusta tak odważnej w łączeniu różnych smaków i niebanalnych produktów bloggerki:)

      Usuń
  2. Ja do dyni powoli się przekonuję, póki co robiłam zupę, a taki deser wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupy z dyni sa pyszne! Ale desery wcale nie gorsze:) Polecam:)

      Usuń
  3. Takie musy to wprost uwielbiam. Wspanialy pomysl;-).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za odwiedziny!
Jeśli spodobał Ci się post, to z przyjemnością o tym przeczytam:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...