niedziela, 11 września 2016

Tortellini w lekkim sosie gorgonzola ze szpinakiem i żurawiną

Nie wiem czy są ludzie, którzy nie lubią włoskiej kuchni… Ja uwielbiam! Jak kiedyś spróbowałam tortellini w sosie gorgonzola, to nie mogłam nadziwić się, że tak ekspresowe i banalne danie może być tak pyszne! Wtedy wmawiałam sobie, że ta bomba kaloryczna to nic takiego i że nie zaszkodzi mojemu zdrowiu i sylwetce;)  W końcu nie jem codziennie śmietany 30%, tłustej gorgonzoli i tortellini z mięsem:) Ale uwaga…! Niebezpieczeństwem jest, że można się uzależnić od tego smaku i wtedy „od czasu do czasu” może przemienić się w kilka razy w tygodniu;) Z tego też powodu tortellini dość rzadko ląduje na moim talerzu. Ostatnio jednak zatęskniłam za jego smakiem i postanowiłam się z Wami podzielić przepisem, z tym że w lekko odchudzonej wersji:) Zamiast tortellini z wieprzowiną użyłam nadzienia wegetariańskiego – ricotty i szpinaku, a zamiast śmietany – mleka. Proste zabiegi, które sprawiły że danie jest znacznie lżejsze dla żołądka. Zapraszam:)

czwartek, 1 września 2016

Łosoś z pieczonymi batatami i salsą z awokado, nektarynki i truskawki

Ostatnio tak szybko mija mi czas, że ani się nie obejrzałam, a już przyszedł wrzesień... Na całe szczęście pogoda dopisuje, dlatego mam dzisiaj dla Was słoneczny przepis. Łosoś w towarzystwie batatowych frytek oraz salsy z awokado, nektarynki i truskawki to idealna propozycja na piątkowy obiad. Świetnie sprawdzi się też na imprezie, czy na niedzielnym obiedzie w rodzinnym gronie.

piątek, 26 sierpnia 2016

Tarator czyli chłodnik bułgarski w 5 minut!

Prognozy pogody na ostatni weekend sierpnia zapowiadają się znakomicie. Dużo słońca i wysoka temperatura sprawią, że będziemy mogli cieszyć się letnią aurą, ale z pewnością przyda nam się też coś, co nas lekko ochłodzi. Co powiecie na bułgarski chłodnik, który powala smakiem, a w dodatku robi się w 5 minut? Szybki lunch to moja specjalność :) Dlatego zapraszam Was serdecznie po przepis na zimną zupę:) Kto jeszcze nie próbował, niech koniecznie to zrobi! :)

sobota, 30 lipca 2016

Tabbouleh z komosą ryżową, fetą i oliwkami

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji spróbować libańskiej sałatki tabbouleh, to koniecznie to zróbcie! :) Ja dzisiaj Wam przedstawiam lekko zmienioną wersję. Zamiast kaszy bulgur użyłam komosy ryżowej i ponadto dodałam fetę z oliwkami. Taka sałatka jest idealną propozycją na lunch, czy też kolację. W lecie sięgamy najczęściej po lekkie jedzenie i bardziej orzeźwiające, aniżeli po ciężkie i gorące. Dodatkowym plusem mojego dzisiejszego przepisu jest masa witamin i wartości odżywczych pochodzących z każdego produktu w nim zawartych - począwszy od natki pietruszki, poprzez warzywa i kończąc na quinoa. Kto spróbuje? :)

piątek, 22 lipca 2016

Brownie z batatów bez cukru

Po bardzo długiej przerwie wracam do Was kochani! Wybaczcie mi proszę przestój, ale inne obowiązki i praca pochłonęły mnie w zupełności i nie byłam w stanie regularnie wrzucać przepisów na bloga. Dzisiaj postanowiłam to zmienić i przygotować coś słodkiego na nadchodzący weekend;) Będzie to brownie z batatów bez cukru. Przyznam nieskromnie, że pomimo iż nie jest ono baaardzo słodkie, to jest wyborne w smaku;) Zapraszam po przepis i dajcie znać, co myślicie:)

niedziela, 24 kwietnia 2016

Zdrowe gofry z płatków quinoa z frużeliną truskawkową bez cukru

Rzadko robię gofry (zdrowe, rzecz jasna!) w domu (chyba ze względu na to, że moja gofrownica mnie irytuje), ale jak już zrobię to na bogato! To co udało mi się dzisiaj stworzyć przeszło moje najśmielsze oczekiwania! Smak gofrów pyszny (mimo, że troszkę odbiega od tych tradycyjnych i chrupiących), a frużelina z mrożonych truskawek... Mniam!!! To wszystko bez cukru i mąki, co jest o wiele bardziej wartościowe i fit:) Zatem ci z Was, którzy są na diecie - spokojnie możecie przygotować je w domu i zjeść:)

środa, 20 kwietnia 2016

Krem czekoladowy z awokado bez cukru

Kolejny CUDOWNY i mega zdrowy przysmak, który można wyjadać łyżeczką ze słoika, używać jako smarowidła, czy zjeść jako dodatek do owsianki. Zawiera zdrowe tłuszcze zawarte w awokado i orzechach oraz takie minerały jak magnez, wapń, chrom, mangan, cynk i żelazo za sprawą naturalnego kakao. Zamiast całej masy cukru białego, jaką możemy znaleźć w tradycyjnych kremach czekoladowych, użyłam syropu klonowego i odrobiny stewii, dzięki którym nie przytyjemy i nie popsujemy zębów;) Musicie uwierzyć mi na słowo - jest pyyyyszne!!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...