wtorek, 17 listopada 2015

Dietetyczne ciasto z białej fasoli | bez mąki, cukru i tłuszczu

Kolejny eksperyment z fasolą na słodko. Tak niewiele składników trzeba, aby uzyskać dietetyczny, zdrowy i niskokaloryczny wypiek do popołudniowej kawy:) Jeśli tylko dbacie o swoje zdrowie i nie wyobrażacie sobie wyeliminowania słodkich smaków, to koniecznie sprawdźcie ten przepis:) Takie ciacho nie będzie żadnym "cheat mealem", czy przekąską, po której będą Was gryzły wyrzuty sumienia! Takie ciacho idealnie się sprawdzi, jako drugie śniadanie, czy podwieczorek... nawet każdego dnia:) W porównaniu z tradycyjnym ciastem, ma ono wielką przewagę pod wieloma względami:) Ma duuuużo mniej kalorii (choćby z powodu braku cukru, co się równa minus 400kalorii!), zawiera zdrowe węglowodany, białka i tłuszcze, minerały i witaminy, no i od zjedzenia go, nie przybywa nam kilogramów:) Próbujecie razem ze mną?:)


Mały minus tego ciacha to fasola, która jest bardzo zdrowa, ale niemoczona i nieodpowiednio ugotowana, moze powodować wzdęcia. Ale to jak przy każdych strączkach. Ja z braku czasu użyłam tej z puszki, ale zdecydowanie polecam standarowe gotowanie.


SKŁADNIKI:
(na małą keksówkę)

niepełna puszka lub ok. 200g ugotowanej fasoli białej
2 jajka
1 mały banan
1,5 łyżki masła orzechowego 100%
2 łyżki mąki jaglanej
3 łyżki mąki owsianej
szczypta soli
odrobina proszku do pieczenia i stewii 100% (uwaga na sztuczne słodziki)
ekstrakt waniliowy

1 małe jabłko
cynamon




PRZYGOTOWANIE:

Nagrzać piekarnik do około 200stopni. 
Wszystkie składniki zmiksować. 
Papierem do pieczenia wyłożyć keksówkę i wlać na nie ciasto.
Na wierzch położyć plasterki jabłka i posypać cynamonem.
Włożyć do piekarnika i piec około 40 minut. 
Ciasto kroić dopiero po wystudzeniu. 
Smacznego!
 

























A Wy lubicie ciasta fasolowe? :)

13 komentarzy :

  1. Odpowiada mi przepis:-P. Wiec pozwole sobie z niego skorzystac:-P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę! Będzie mi miło:) Daj znać, jak Ci się uda upiec. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Super! Zatem czekam na informację, czy smakowało;)

      Usuń
  3. na jakiej wielkości formę podajesz skaldniki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda ekstra, tylko z mąki to mam akurat kukurydzianą mogłaby też być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogusiu, możesz spróbować. Nie obiecuję, że wyjdzie tak samo, ale daj znać. Może się okazać, że będzie pycha:) pozdrawiam!:*

      Usuń
    2. Zrobiłam i wyszło całkiem niezłe, zbite ale jak to u fasoli zrobiłam tez cześć z kakao, na wszystkie łyżki mąki dodałam jedna z mąką pszenną aha no i nie miałam słodziaka wiec dodałam miód.
      Efekt. Jak dla mnie ciasto ok jako przekąska dietetyczna dla innych może nie być aż tak zacznę chociaż opienie były ze dobre :)

      Usuń
    3. Super! Z ciastami dietetycznymi jest tak, że nie zawsze powalają smakiem. Ja już przyzwyczaiłam się do zdrowszych wersji słodkości, dlatego ich smak nie jest mi obcy. Dla osób, które na co dzień odżywiają się fast-foodami, tradycyjnymi słodkościami, przetworzonym jedzeniem, tego typu przekąski raczej nie będą zachwycające :) ale miło, że było to ciasto zjadliwe :) spróbuj może jeszcze np. m.in. mojej szarlotki jaglanej, jaglosernika lub bardzo zdrowego ciasta czekoladowego z fasoli i dyni - są bardzo dobre:) pozdrawiam i dziękuję za opinię:*

      Usuń
  5. Zakalec :( wszystkie składniki miałam w temperaturze pokojowej, hm..

    OdpowiedzUsuń
  6. Bez mąki w tytule, a jednak z mąką.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za odwiedziny!
Jeśli spodobał Ci się post, to z przyjemnością o tym przeczytam:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...