niedziela, 1 lutego 2015

Łosoś na sałacie z dodatkiem octu jabłkowego

Macie swoje ulubione dania? Ja dzisiaj zjadłam bardzo szybki i syty obiad. Dawno już nie kupowałam świeżego łososia, dlatego postanowiłam to zmienić. W końcu dzisiaj niedziela, dlatego zrobiłam swojego ukochanego łososia serwowanego na sałacie z brukselki, papryki, pomidora, awokado i z dodatkiem octu jabłkowego.



Często podaję ten obiad z różnego rodzaju sałatami. Dzisiaj padło między innymi na brukselki, gdyż zostało mi ich jeszcze sporo z ostatnich zakupów:) 



SKŁADNIKI:

150g łososia świeżego
pieprz
zioła prowansalskie
limonka

kilka listków sałaty lodowej
kilka sztuk ugotowanej brukselki
1/4 papryki czerwonej 
1/4 papryki żółtej
1/2 średniego pomidora
1/4 awokado
1 łyżeczka octu jabłkowego
szczypta pieprzu, soli, oregano, bazylii i soku z cytryny





PRZYGOTOWANIE:

Brukselki gotujemy do momentu aż zmiękną. W między czasie myjemy filet z łososia, odkrajamy skórę, przyprawiamy pieprzem i ziołami oraz polewamy sokiem z limonki (wedle własnych upodobań). Tak przyrządzony filet kładziemy na rozgrzaną patelnię i smażymy z obu stron tak długo, aż kolor mięsa zrobi się delikatnie różowy. 
Następnie kroimy sałatę, paprykę, pomidora i awokado w kostkę, polewamy octem i przyprawiamy. Mieszamy. Ugotowane brukselki kroimy na ćwiartki i dorzucamy do sałaty. Mieszamy. Sałatkę nakładamy na talerz, na nią łososia i polewamy jeszcze raz sokiem z limonki. 
Mniaaaam:) 





Napiszcie proszę, czy macie jakieś sprawdzone i ulubione przepisy na zdrowy i ekspresowy obiad!:)



3 komentarze :

  1. Witam, czy mógłbym otrzymać e-mail do Pani ponieważ
    mam propozycję kulinarną i chciałem o niej napisać.

    pozdrawiam
    www.egustus.pl - Wygoda i Smak

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie klasyka to wyciągnięte z zamrażarki filety z jakiejkolwiek ryby i warzywa na patelnię. Wystarczy posypać przyprawami i wrzucić do parowaru, a równolegle w rondelku ugotować jakiś ryż czy inną kaszę. Po kwadransie obiad zrobił się praktycznie sam. Dietetyczny fast food!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak:) u mnie też często goszczą warzywa na patelnię:) co prawda nie mam parowaru, ale radzę sobie w inny sposób;) Pyszności:)

      Usuń

Dziękuję ślicznie za odwiedziny!
Jeśli spodobał Ci się post, to z przyjemnością o tym przeczytam:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...