poniedziałek, 19 stycznia 2015

Śliwkowy pudding CHIA z masłem migdałowym i chipsami kokosowymi

Przeglądając ostatnio różne blogi promujące zdrowy styl życia, nieustannie trafiam na artykuły dotyczące magicznych właściwości małych nasionek chia. Często jestem nastawiona dość sceptycznie do produktów super foods ze względu na ich wysoką cenę. Do momentu jednak, aż danego produktu nie spróbuję...:) Uwielbiam odkrywać nowe lokale serwujące inne, zdrowe i smaczne jedzenie. Takim miejscem było Vege MIASTO w Warszawie, w którym po raz pierwszy spróbowałam deseru z nasion chia. W większości przepisów, nasionka te zalewa się mlekiem kokosowym. Dla mnie było to pyszne, jednak odrobinę za mdłe (może dlatego, że wcześniej spróbowałam jeszcze innych słodkości:P). Stworzyłam więc swoją wersję puddingu - nie za słodko, a lekko orzeźwiająco z koniecznym dodatkiem w postaci chipsów kokosowych (chyba to moja nowa miłość:D). Przepis idealny na deser, przekąskę lub śniadanie:) Zapraszam!




Nasiona chia (szałwii hiszpańskiej) zawierają kwasy tłuszczowe Omega 3 i Omega 6 w optymalnych proporcjach względem siebie. Są źródłem witamin, minerałów i przeciwutleniaczy i charakteryzują się wysoką zawartością białka i błonnika. Spowalniają wchłanianie cukrów i regulują ich poziom we krwi oraz wspomagają nawilżanie organizmu i ułatwiają wysiłek fizyczny. 


Śliwki regulują trawienie, zapobiegają zaparciom i obniżają cholesterol. Zawierają witaminy C, A i E, potas, żelazo, magnez, wapń, fosfor, antyoksydanty oraz sporo witamin z grupy B. Wykazują również działanie przeciwnowotworowe i przeciwmiażdżycowe. 

Chipsy kokosowe zawierają aminokwasy, witaminę C, żelazo, kwas foliowy, wapń, magnez i potas. Kokos wpływa pozytywnie na perystaltykę jelit, poziom cholesterolu we krwi i zawiera spore ilości antyutleniaczy, odpowiedzialnych za zwalczanie wolnych rodników. 


SKŁADNIKI:

1,5 łyżki nasion chia
2 łyżki płatków jaglanych
1 łyżka płatków owsianych
1 łyżeczka masła migdałowego (lub zmielonych migdałów)
3 łyżeczki powideł śliwkowych 100% owoców (bez cukru, słodzone zagęszczonym sokiem jabłkowym)

2 daktyle 
2 miarki stewii
5 łyżek jogurtu naturalnego
1 łyżeczka cynamonu

chipsy kokosowe (do posypania na wierzchu)
jagody goji, listek bazylii i cynamon (dla dekoracji, opcjonalnie)






PRZYGOTOWANIE:

Nasiona, płatki jaglane i owsiane zalewamy wodą i odstawiamy do lodówki na noc (bądź na kilka godzin w ciągu dnia). Powstałą żelową konsystencję miksujemy z masłem migdałowym, powidłami, daktylami (można zamoczyć na kilka minut przed blendowaniem), stewią i cynamonem. Na koniec dodajemy jogurt i mieszamy. Całość przekładamy do miseczki i posypujemy płatkami kokosowymi, jagodami goji i listkiem bazylii. Prawda że szybko i zdrowo? :) 
Smacznego!





Może ktoś ma jeszcze jakiś sprawdzony przepis na nasiona chia? :) 


5 komentarzy :

  1. Samo zdrowie i jak pięknie podane :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. nasiona chia uwielbiam i często stosuję, a dzisiaj u mnie ich wykrzoystanie w tartaletkach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na co dzień lubię zdrowe deser i bardzo zwracam uwagę na to co je moja rodzina. W weekend jednak pozwalam sobie na na odrobinę rozpusty i często piekę brownie bo to nasze ulubione ciasto. Idealne brownie wychodzi mi od kiedy korzystam z porad https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ ogę polecić wszystkim wielbicielom czekolady i pysznych wypieków.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za odwiedziny!
Jeśli spodobał Ci się post, to z przyjemnością o tym przeczytam:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...