niedziela, 11 października 2015

Jesienne grzanki z masłem dyniowym, cynamonową śliwką i chipsami kokosowymi

Brrr.... coraz chłodniej za oknem... Póki jest słońce, to nie jest źle. Gorzej jest, gdy cały dzień jest pochmurny, deszczowy i bardzo nieprzyjemny... Ale nawet te słoneczne dni nie są już takie ciepłe. I nie wiem jak Wy, ale ja już teraz tylko opatulona kocami mogę przetrwać w mieszkaniu:) Jestem strasznym zmarzluchem!:) Ale myślę, że  nie ja jedyna, dlatego potrzebujemy dobrego rozgrzania organizmu. Warto już od samego rana zafundować sobie smaczne śniadanko przygotowane z sezonowych owoców i warzyw. Obecnie królują między innymi dynie i śliwki, więc trzeba z nich korzystać jak najwięcej:)
Zatem co powiecie na pyszne grzanki z chleba razowego lub żytniego z masłem dyniowym, cieplutką i mocno cynamonową śliwką oraz chipsami kokosowymi? Do tego najlepiej jeszcze gorąca herbatka zielona i interesujący rozmówca:) Może ktoś mi chce potowarzyszyć?:)


Takie kanapeczki to nie tylko idealna propozycja na śniadanie, ale i jako przekąska w ciągu dnia. Ze względu na to, iż masełko dyniowe ma minimalną zawartość tłuszczu (tylko z masła orzechowego, którego jest niewiele), mogą je stosować osoby na diecie, dbające o sylwetkę, weganie i wszyscy ci, którzy lubią odkrywać nowe smaki i się ich nie boją:) 
 
SKŁADNIKI:

masło dyniowe
1/2 małej dyni hokkaido
1 łyżka masła orzechowego 100%
stewia
szczypta soli himalajskiej

śliwka
ok. 8 śliwek
1 łyżka miodu (lub syropu klonowego dla wegan)
1 łyżka cynamonu
1 łyżeczka oleju kokosowego

chleb razowy/żytni (bez ulepszaczy i innych dziwnych dodatków)
chipsy kokosowe
listek świeżej mięty

 
PRZYGOTOWANIE:

dynia
Wyciągnij miąższ z dyni, przekrój na mniejsze części i ugotuj (ja dałam na patelnię i zalałam  niewielką ilością wody i gotowałam tak długo aż zmiękła). 
Gdy woda wyparuje, a dynia będzie odpowiednio elastyczna, zmiksuj ją aż do uzyskania gładkiego musu. 
Dodaj masło orzechowe, sczyptę soli i stewii do smaku. Wymieszaj.
Takie masełko możesz przechowywać w lodówce do kilku dni. 


 śliwka
 Śliwki umyj, przekrój na pół, wyjmij pestki i wrzuć na patelnię. Gdy zaczną się smażyć, dodaj olej kokosow, cynamon i miód. Karmelizuj tak długo aż śliwka troszkę puści sok i zmięknie (ale nie za długo, tak aby się nie rozpadła i żeby skórka nie zaczęła schodzić). 
Takie śliwki najlepiej zjeść od razu na ciepło. Jeśli zostaną, to można przechowywyać w lodówce i przed kolejnym spożyciem należy je raz jeszcze wrzucić na patelnię, aby sie podgrzały. 

grzanki 
Kromki chleba włóż do tostera albo piekarnika. 
Gotowe i chrupiące grzanki posmaruj masłem dyniowym, ciepłą i skarmelizowaną śliwką, posyp chipsami kokosowymi i udekoruj listkiem świeżej mięty. 
 


Ja dla odmiany (ponieważ najczęściej jem płatki owsiane z jogurtem, owocami i orzechami) zrobiłam sobie dzisiaj na śniadanie grzanki. 
I chyba powinnam od czasu do czasu coś zmienić w swojej rutynie:) 
A Wy? Macie jakieś swoje ulubione przepisy na śniadanie? 
A może ktoś z Was się skusi na powyższe grzaneczki i podzieli się zdjęciem, bądź komentarzem?:) Jestem ciekawa Waszych opini:) 
Trzymajcie się CIEPLUTKO i miłej niedzieli Wam życzę!:)



2 komentarze :

  1. U'lala wiesz jak narobić mi smaka! Genialne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama sobie narobiłam:) Jak tylko gdzieś widzę te zdjęcia, to znowu chce mi się to zrobić!:) Pyycha!:)

      Usuń

Dziękuję ślicznie za odwiedziny!
Jeśli spodobał Ci się post, to z przyjemnością o tym przeczytam:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...