sobota, 12 grudnia 2015

3 sposoby na zdrowe i odżywcze kanapki

Dzisiaj mam dla Was bardzo proste, zdrowe, pyszne i chrupiące kanapki żytnie podane na 3 różne sposoby. Idealnie sprawdzą się na śniadanie, ale też i na kolację. Podpieczone w piekarniku lub tosterze przyjemnie chrupią w buzi, a dodatki na każdej z nich cudnie rozpływają się w ustach:) Mamy weekend, więc może ktoś z Was się skusi?:)


SKŁADNIKI:

3 kromki żytniego chleba

~*~

KANAPKA Z SERKIEM WANILIOWYM, JABŁKIEM ZIELONYM, 
MASŁEM ORZECHOWYM I SYROPEM KLONOWYM

serek naturalny o niskiej zawartości tłuszczu
stewia, wanilia mielona
ćwiartka jabłka zielonego
1/2 łyżeczki masła orzechowego 100%
syrop klonowy

~*~

KANAPKA Z JAJKIEM, BABKĄ PŁESZNIK I RUKOLĄ

jajko na miękko lub w koszulce
rukola
ziarenka babki płesznik

~*~

KANAPKA Z GORGONZOLĄ, ORZECHAMI LASKOWYMI, 
RUKOLĄ I OLEJEM Z PESTEK DYNI
kawałek sera gorgonzoli
siekane orzechy laskowe
rukola
olej z pestek dyni





PRZYGOTOWANIE:

~1~ 
KANAPKA Z JAJKIEM, BABKĄ PŁESZNIK I RUKOLĄ

Babka płesznik to źródło błonnika. W połączeniu z wodą (podobnie jak siemię lniane i nasiona chia) pęcznieje, dzięki czemu wspomaga pracę jelit i działa zbawiennie przy zaparciach. Na 100g  zawiera tylko 4,8 kcal, 1g białka, 0g węglowodanów, 0,28g tłuszczu i aż 68g błonnika! Warto po nią sięgać, bo reguluje też poziom cukru we krwi, działa odchudzająco oraz łagodząco przy homoroidach i wrzodach, obniża poziom "złego" cholesterolu we krwi, ogranicza wchłanianie się tłuszczu oraz przyspiesza przemianę materii. 

Kromkę chleba włóż do tostera.
Grzankę możesz posmarować delikatnie masłem (u mnie bez).
Ugotowane jajko na miękko i obrane ze skorupki, połóż na chlebie i przekrój na pół - wtedy żółtko się rozpłynie po pieczywie i talerzu (czyli to co najlepsze:D).


Owalne części białka pokrój w plasterki i rozmieść po całej kromce. 
Tak aby cała grzanka była pokryta jajkiem. 
Wierzch posyp odrobiną ziarenek babki płesznik i kilkoma listkami rukoli. 
Ja jadam jajko ZAWSZE bez soli. Ale wiem, że są tacy, którzy bez niej go nie zjedzą. Dlatego, jeśli należysz do tej grupy osób, to dodaj szczyptę soli morskiej lub himalajskiej. 
 
~2~
KANAPKA Z SERKIEM WANILIOWYM, JABŁKIEM ZIELONYM, 
MASŁEM ORZECHOWYM I SYROPEM KLONOWYM


Kromkę chleba włóż do tostera, aby zrobić grzankę.
 Serek wymieszaj z wanilią mieloną i stewią. Spróbuj. Dopraw jeśli trzeba.
Jabłko umyj, podziel na ćwiartki. Usuń gniazdo nasienne i jedną ćwiartkę pokrój w plasterki.
 

Chleb posmaruj serkiem, wyłóż plasterki jabłka. 
Posmaruj je masłem orzechowym i skrop całość syropem klonowym. 


~3~  
KANAPKA Z GORGONZOLĄ, ORZECHAMI LASKOWYMI, 
RUKOLĄ I OLEJEM Z PESTEK DYNI


Kromkę chleba wyłóż cieńkimi plasterkami sera (nie za dużo, ale tak, aby znalazły się na całej powierzchni pieczywa). 
Posyp siekanymi orzechami laskowymi i włóż do nagrzanego piekarnika.


Piecz w 200 stopniach do momentu, aż ser się lekko rozpuści, a orzeszki lekko przyrumienią.
Na gotową grzankę wyłóż rukolę i skrop olejem z pestek dyni.


P.s. Możecie zjeść wszystkie kromki na raz, albo wybrać jeden "smak" i się nim rozkoszować przy śniadaniu, przekąsce, czy kolacji;)

2 komentarze :

Dziękuję ślicznie za odwiedziny!
Jeśli spodobał Ci się post, to z przyjemnością o tym przeczytam:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...