czwartek, 4 czerwca 2015

Sernik jogurtowy na owsiano-daktylowym spodzie, podany z cynamonową gruszką w miodzie

Kolejny tydzień minął, więc pora na nowe wyzwanie z Naturalnym Gęstym! Tym razem będzie to lekkie ciacho dla teściowej. Czy Wasze teściowe są tradycjonalistkami i uznają tylko i wyłącznie ciasta pełne mąki, cukru, jajek, tłuszczu i przeróżnych mas? A może macie takie, które są otwarte na nowe i lżejsze smaki? Piszcie w komentarzach:)

Na zewnątrz jest już ciepło, więc dobrym pomysłem na deser jest coś co nas troszkę ochłodzi, ale pozostanie w formie ciasta. Dlatego też zdecydowałam się na zrobienie bardzo zdrowego sernika bez pieczenia, bez mąki i bez cukru. Koniecznie zaglądnijcie na Kuchnia Jogurtowa, gdzie możecie dzielić się swoimi pomysłami. Wysyłajcie zdjęcia i przepisy! Do wygrania super nagrody!




Ja obecnie nie posiadam okrągłej tortownicy, więc musiałam zrobić sernik w formie na tartę. Wyszedł dość niski. Ale to nic:) I tak był pyszny! :) 

Na spód ciasta użyłam płatków i otrębów owsianych oraz suszonych daktyli. Są to produkty bogate w błonnik, witaminy i minerały. Nie użyłam żadnego cukru, ponieważ owoce są wystarczająco słodkie. 

W masie natomiast użyłam twarogu, który charakteryzuje się wysoką zawartością pełnowartościowego białka i wapnia oraz niską zawartością kalorii. Jogurt Naturalny Gęsty z kolei ma odpowiednią konsystencję oraz bogaty jest w żywe kultury bakterii, które są niezbędne do utrzymania równowagi mikroflory jelitowej. 




SKŁADNIKI:

spód:
90g płatków owsianych górskich
100g otrębów owsianych
100g daktyli suszonych + woda do zalania
1 łyżka nasion chia lub siemienia lnianego

ciasto:
300g twarogu chudego
300g jogurtu Naturalnego Gęstego od Bakomy
1/2 łyżeczki stewii (ja mam bardzo dobrej jakości i jest na prawdę słodka)
wanilia
3 łyżeczki żelatyny (lub agaru - dla wegetarian) + woda

dodatek: 
gruszka
miód
cynamon




PRZYGOTOWANIE:

Daktyle zalej wodą i odstaw na 10 minut. Namoczone owoce zmiksuj na gładką masę.
Dodaj daktylową masę do nasion chia oraz płatków i otrębów owsianych. 
Powstałe ciasto wymieszaj ręką. 
Na tortownicę (im będzie mniejsza, tym wyższe będzie ciasto) połóż papier do pieczenia (tylko na dno). Na papier wyłóż ciasto, dociskając i wyrównując ręką. Włóż do lodówki.

Żelatynę zalej wodą (do przykrycia) i odstaw na około 10 min. Gdy napęcznieje, przełóż ją do garnuszka i podgrzej na małym ogniu aż do rozpuszczenia (ale nie zagotuj, bo straci właściwości żelujące!). 
Twaróg zmiel, dodaj jogurt, stewię i wanilię. Zmiksuj. Spróbuj. Jeśli jest za mało słodkie, dodaj więcej stewii, jeśli za mało aromatyczne, dodaj więcej ziarenek wanilii (ja dałam dużo). 
Do żelatyny dodaj jedną łyżkę serowo-jogurtowej masy, wymieszaj. Powtórz czynność. Następnie tak przygotowaną żelatynę dodaj do całości. 
Wyciągnij spód owsiano-daktylowy z lodówki, nałóż obręcz i wylej sernik na ciasto. Włóż do lodówki na kilka godzin - najlepiej na całą noc. 

Umyj gruszkę. Pokrój na plastry i podziel je na dwie połowy. Stężały sernik wyjmij z lodówki i pokrój na kawałki. Na każdy kawałek połóż połowę plastra gruszki, polej miodem i cynamonem. 

Teściowa musi zaakceptować taki sernik, bo jest po prostu pyszny! Ten sernik to samo zdrowie, a zdrowie to podstawa! :)







5 komentarzy :

Dziękuję ślicznie za odwiedziny!
Jeśli spodobał Ci się post, to z przyjemnością o tym przeczytam:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...